המבקר: "הבירוקרטיה הורגת את הקשישים"

איתי גדסי No Comments on המבקר: "הבירוקרטיה הורגת את הקשישים"

יו"ר הוועדה ח"כ אלהרר: "הדוח הזה הוא המשך ישיר של סדר העדיפויות הלקוי שקיים במדינה" • מבקר המדינה יוסף שפירא: "יש צורך להוביל שינוי בתודעה המוסרית של ממשלת ישראל" • "חובתנו כחברה לוודא ששום קשיש לא ייוותר חסר אונים וכך גם משפחתו"

מבקר המדינה, יוסף שפירא צילום: שרית גופן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבקר המדינה יוסף חיים שפירא הגיש לוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ קארין אלהרר, דו"ח מיוחד בנושא "טיפול המדינה בקשישים סיעודיים השוהים בביתם". הדו"ח המתפרסם היום, בו מציינים ברחבי העולם את יום הקשיש הבין לאומי, מעלה ליקויים רבים וחמורים באיכות הטיפול הביתי הניתן לכ-165,000 קשישים, המגיע לעתים עד כדי הזנחה.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ קארין אלהרר אמרה במעמד הגשת הדו"ח: "הדוח הזה הוא המשך ישיר של סדר העדיפויות הלקוי שקיים במדינה. הוא מוכיח שהאזרח הקטן איננו במרכז. וגרוע מכל – שמקימי המדינה, הסבים והסבתות שלנו, מופקרים לידי הגורל. ההתנערות של המדינה מטיפול ראוי בקשישים הסיעודיים וביחוד באלו שיש להם רמות תלות גבוהות, מוביל משפחות לתהום, מדרדר משפחות כלכלית ונפשית, ומשאיר אותן לבד מול הבירוקרטיה המסובכת של הטיפול בקשישים. הבירוקרטיה הורגת את הקשישים שלנו לאט לאט, אבל הרבה יותר מהר ממה שהורג מצבם הבריאותי.

הדוח הזה הוא דגל שחור שהחל להתנופף היום מעל ראשנו ועל כולנו לראות בו תמרור אזהרה שזועק לשינויים ולפעול בהתאם. מחר, בדיון שאקיים בוועדה לביקורת המדינה, אני מתכוונת להתחיל סדרת בדיקות יסודית איך משפרים את הדברים מכאן. אני מצפה מהגורמים המבוקרים להגיע מחר מוכנים עם תשובות."

מבקר המדינה יוסף חיים שפירא אמר: "מדובר בדו"ח מכונן וחשוב מאוד שחייב לשנות את המציאות העגומה שנחשפת בין עמודיו. הדו"ח מעלה ליקויים רבים וחמורים, המגיעים לעתים עד כדי הזנחה. הזנחה זו חמורה במיוחד כאשר מדובר בקשיש חסר ישע שאינו יכול לדאוג לצרכי מחייתו, בריאותו ושלומו. הממצאים מלמדים על הקושי הרב של בני המשפחה שנושאים בנטל הכבד, ואולם רשויות המדינה לא נתנו את דעתן כנדרש על הצורך לתמוך בבני המשפחה, ולמעשה זנחו והותירו אותם להתמודד עם הנטל הכבד.  בדיון הוועדה המיוחד שזימנה ח"כ אלהרר, אעמוד מחר בהרחבה על הממצאים החמורים העולים מהדו"ח.

חובתנו כחברה לוודא ששום קשיש לא ייוותר חסר אונים וכך גם משפחתו. כחברה אנחנו מחויבים לתת לקשישים את כל התנאים הנדרשים על מנת לממש את זכותם להזדקן בכבוד, לשם כך על הממשלה כולה לגבש מדיניות לאומית שתבטיח זאת. יש צורך להוביל שינוי בתודעה המוסרית של ממשלת ישראל ושל כל הגופים שעוסקים בכך".

היום, תקיים הוועדה לביקורת המדינה דיון על ממצאי הדו"ח בהשתתפות מבקר המדינה יוסף חיים שפירא, משרד הרווחה, רשות האוכלוסין וההגירה, המוסד לביטוח לאומי, וכלל הגורמים המבוקרים בדו"ח.



0 תגובות